۱۳۹۴ فروردین ۱۲, چهارشنبه

من و ابوذر اما خوابیم .

من روزی هشت تا بازدید کننده دارم که پنج تاش خودم هستم چون من خیلی عاشق خودم و بلاگم هستم . سه تای دیگرش را نمی دانم چون به سه چهار نفر آدرس این جا را داده ام . اما به کی ؟ یادم نیست . مثلا یکی که مطمئن بودم آدرس اینجا را دارد چند وقت پیش گفت که دلش برای نوشته هایم تنگ شده . تنگ شده ؟ اگر تنگ شده پس چرا ؟ چرا شما مثل من نمی توانید عاشق نوشته هایم باشید ؟ دوباره آدرس را دادم اما باز هم شک ندارم یک خط این جا را نخواند . بهر حال این جا را چند نفر بیشتر نمی خوانند و از این بابت است که تمام اسم ها و شخصیت ها و مکان ها در این بلاگ ساختهء ذهن نویسنده نیست . چرا باید ذهنم را برای پیدا کردن اسم تلف می کردم وقتی کسی این سطور را نمی خواند ؟ اسم پیدا کردن به این راحتی نیست که . سیاوش جز سیاوش چی می تواند باشد ؟
اما بهر حال متاسفم که توی دوستهام کسی به اسم اسماعیل ندارم . من خیلی خوشم می آید یکی اسمش اسماعیل باشد و داستان هاش را برای تان تعریف کنم . شک ندارم که اگر داستان های اسماعیل را برای تان تعریف می کردم شما عاشق نوشته هام می شدید . اولین بار که اسم طاها را هم شنیدم خوشم آمد ولی بعد که تعداد طاهاهای ها ها های دور و برم به سه تا رسید دیگر خیلی تکراری و بیمزه بود . آن ها هیچ داستانی برای تعریف کردن نداشتند . خیلی معمولی ، آرام ، سر به زیر و سر به راه . یا بنیامین . اما من بنیامین هایی که شناختم هیچ باب طبعم نبوده اند برای همین حالا از بنیامین بدم می آید . کسری خوب است اما هنوز با اختلاف اسماعیل در صدر است . نیما و سیاوش و آرش زیادند . به وفور . مانی کم است . اما دیگر دوستش ندارم . چون یاسمن هر روز زنگ می زد و می گفت مانی چقدر لوس و ننر است ؟ شاید .
اسم هایی مثل ابوذر هم خیلی عجیبند . ابوذر ها نشان از آرمان های انقلابی ِ حالا فراموش شده دارند . خانواده هایی انقلابی ِ حالا اصلاح طلب . هنوز معتقد به آرمان های امام . ما انقلاب کردیم که فلان .
مامان بابای ابوذر تا نیمه شب بیدار مانده اند و اخبار مذاکرات را دنبال کرده اند . صبح که بیدار شدند برای نماز قبلش تلویزیون را روشن کرده اند و چون بی بی سی برنامه ای نداشته ، زیر نویس های الکن شبکهء خبر را خوانده اند و بابت رای ای که دادند به خود بالیده اند . فردا صبح سر میز صبحانه در حالیکه آنها دارند دربارهء تیم ِ قوی ِ مذاکره کننده و سیاست های فلان روحانی صحبت می کنند ، قیمت دلار آرام آرام می آید پایین .